Rentoutumisharjoituksia päivittäiseen käyttöön

Säännölliset rentoutumisharjoitukset parantavat yleiskuntoa

Tee rentoutumisesta päivittäinen rutiini - Lataa ja tulosta itsellesi rentoutumisharjoitus

Lataa tästä itsellesi rentoutumisharjoitus päivittäiseen käyttöön: Rentoutumisharjoituksia

Rentoutuminen on opittavissa oleva, hyödyllinen ja tärkeä harjoitus psoriasiksen kanssa eläville. Säännölliset rentoutumisharjoitukset parantavat yleiskuntoa huomattavasti, vähentävät stressitasoa, vahvistavat immuunijärjestelmää, laskevat verenpainetta sekä optimoivat sydämen sykettä ja sen yleistä toimintaa. Lisääntynyt endorfiini taso varmistaa myös paremman hyvinvoinnin.

Stressi on kriittinen asia psoriasiksen oireiden hallinnassa. Ulkonäön aiheuttama turhautuminen ja pelko aiheuttavat stressiä, joka on haitallista lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä, joten sinun täytyy tehdä parhaasi pitääksesi stressitaso alhaisena.

Mitä tarvitsee tietää oikeasta hengityksestä?

Syvähengitys harjoitus tapahtuu makaamalla selällään ja rentouttamalla koko keho, varpaista kohti päätä. Hengitä sisään hitaasti, pidä ilma sisällä 1-2 sekuntia ja hengitä ulos. Kuvittele, että lepäät rauhallisessa, levollisessa ja turvallisessa paikassa. Rentoutumisen hengitysharjoitus on aktiivisempi harjoite, jokainen liike on liitettävä hallittuun hengitykseen. Hengitä sisään nenän kautta ja ulos suun kautta. Älä pidä ilmaa sisälläsi yli 1-2 sekuntia. Harjoitusten tahdin täytyy olla hidas ja rauhallinen, sinun ei tarvitse tehdä kovaa työtä. Pyri saavuttamaan täysin rento olotila jokaisen harjoituksen lopussa.

Syvähengitys harjoitus tapahtuu makaamalla selällään ja rentouttamalla koko kehon, varpaista kohti päätä

Miten oppia ja soveltaa oikeaa tekniikkaa?

Voit oppia rentoutumismenetelmiä itse, mutta parhaan tuloksen saat jos käytät apuna asiantuntijaa. Terapeutti opettaa sinulle, miten rentouttaa lihaksia sekä kuinka keskittyä samanaikaisesti omaan hengitykseen ja sykkeeseen. Rentoutumisen tekniikan harjoittelu voi saada sinut tasolle, jossa voit harjoittaa sitä käytännössä milloin tahansa, kunhan sinulla on sille 10–20 minuuttia aikaa.

Paras tapa on yhdistää rentoutuminen osaksi päivittäistä rutiinia. Kehitä rutiini ja suorita rentoutumisharjoituksia luonnollisella lähestymistavalla, ikään kuin ne olisivat luonnollisia taitoja. Liitä se miellyttävään kokemukseen tai tunteeseen, esimerkiksi kuuntele miellyttävää musiikkia, luo miellyttävä ympäristö valoilla, jotta voit rentoutua paremmin.

Lataa ja tulosta itsellesi rentoutumisharjoitus

Lataa tästä itsellesi rentoutumisharjoitus päivittäiseen käyttöön: Rentoutumisharjoituksia

Tutustu myös:



Haluatko lukea lisää?